A hosszantartó nyári barnaság titka


2016. 08. 22.

Tart a visszaszámlálás, a nyár végéhez közeledve pedig sokunkban felmerül a kérdés: csodaszép nyári barnaságunkat, egészséges bőrszínünket hogyan lehetne valahogy átmenteni a téli hónapokra is? Nos ha száz százalékosan nem is tudjuk megőrizni a bronzszínt, természetes trükkök léteznek.

A legfontosabb a hidratálás

Ahhoz, hogy a barna bőrünket hosszú időre megőrizzük, sok nedvességre van szükség. Naponta legalább 2 liter víz elfogyasztása kötelező és ne feledkezzünk meg a testápolók használatáról sem. Az esetlegesen megperzselődött bőr különösen sok odafigyelést igényel, ha ugyanis hagyjuk lehámlani a bőrünket, biztosan hamar elveszítjük barnaságunkat. Akinek nagyon száraz a bőre, érdemes karbamidban gazdag testápoló készítményt választania, ez ugyanis megköti a nedvességet.

Óvatosan a vegyszerekkel

Ha hosszan szeretnénk megőrizni a nyári bőrszínt, akkor a szappanok és tusfürdők közül érdemes olyan terméket választani, amely sok hidratálót tartalmaz. Sokat segíthet a barnaság megtartásában a természetes adalékok közül a mályva. Ne használjunk viszont alkoholos termékeket, mint például parfümöt, vagy alkohollal előállított dezodorokat, mert hamar megtámadják az igénybevett bőr felső rétegét.

Jó ötlet a bőrradír

Ha az elhalt hámréteget finoman leradírozzuk, lehetőséget adunk az alatta lévő bőrrétegnek, hogy megmutassa a színét. Ha rendszeresen és időben leradírozzuk (nem durva, hanem finom módszerrel) az elhalt hámsejteket, friss bőrrétegünkkel sokáig megőrizhetjük egészséges nyári bőrszínünket.

Jól válasszuk meg a kozmetikai kezeléseket

Napozás után bőrünk védelmében egy ideig semmilyen kozmetikai kezelésre ne iratkozzunk fel és utána is érdemes kerülni a hámlasztó, a gyümölcssavas és szalicilsavas kezelést, de nem ajánlott a gyantázás vagy a szőrtelenítő krémek használata sem.

Léteznek barnaság megőrző ételek is

Több zöldség és gyümölcs is van, amely természetes karotin tartalmának köszönhetően serkenti a pigment képződést és természetes élénk színt ad a bőrünknek. Ilyenek például a sárga és piros gyümölcsök, sárgabarack, répa, mangó, eper, cseresznye, brokkoli, paradicsom. Érdemes belőlük sokat fogyasztani, de ha erre nincs lehetőségünk, ki lehet próbálni a karotint tartalmazó vitamin készítményeket is.

Forrás: termalfurdo.hu